Gmina Łopiennik Górny zakończyła realizację projektu partnerskiego „Modernizacja i rozbudowa systemów informatycznych samorządów województwa lubelskiego w celu podniesienia jakości usług publicznych”. Projekt zrealizowano wspólnie z Gminą Chełm, Gminą Piaski, Gminą Ulan-Majorat oraz z Powiatem Krasnostawskim. Liderem projektu była Fundacja Fundusz Lokalny im. Jana III Sobieskiego.
Projekt zrealizowano w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Działanie: 2.1. Cyfrowe Lubelskie.
Wartość projektu: 7 460 874,00 PLN
Dofinansowanie z Unii Europejskiej - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego: 5 497 829,76 PLN
Celem projektu było podniesienie jakości świadczenia usług publicznych przez gminy Chełm, Łopiennik Górny, Piaski, Ulan-Majorat oraz Powiat Krasnostawski przez udostępnienie nowych e-usług
i informatyzację procedur wewnętrznych. Projekt skierowany został do mieszkańców woj. lubelskiego - interesantów ww. jednostek oraz ich kierownictw i pracowników.
W ramach projektu nasza gmina zrealizowała m.in.:
1) modernizację i rozbudowę systemów teleinformatycznych Urzędu Gminy i jednostek podległych,
2) dostosowanie i wdrożenie formularzy na ePUAP dla e-usług,
3) uruchomienie portalu e-należności dla mieszkańców,
4) zakup i wdrożenie systemów do obsługi Rady Gminy,
5) zakup i wdrożenie systemu zarządzania oświatą,
6) uruchomienie punktu potwierdzania profilu zaufanego,
7) modernizację infrastruktury sprzętowej i sieciowej oraz zapewnienie bezpieczeństwa teleinformatycznego w urzędzie,
8) uruchomienie wspólnej platformy partycypacji społecznej,
9) zarządzanie projektem,
10) działania promocyjne.
Wdrożenie większości usług zostało już zrealizowane. Gmina czeka jeszcze na zgodę Ministerstwa Cyfryzacji na uruchomienie punktu potwierdzeń profilu zaufanego, który będzie zlokalizowany w Urzędzie Stanu Cywilnego.
Zachęcamy wszystkich mieszkańców do korzystania z nowej platformy E-USŁUGI, za pośrednictwem której, po założeniu własnego konta i zalogowaniu będzie możliwe:
a) Platforma e-FORMULARZE - składanie wniosków i pism do Urzędu online, dzięki specjalnie zaprojektowanym formularzom udostępnionym na platformie ePUAP,
b) Platforma e-PODATKI pozwalająca:
1) sprawdzić informacje o wszystkich swoich należnościach wobec gminy (np. podatki, opłaty za wodę, śmieci), daty, terminu płatności itp.,
2) wyświetlić historię wszystkich operacji finansowych mieszkańca z urzędem, jakie zostały zrealizowane poprzez system,
3) sprawdzić podgląd dokumentów (deklaracji, decyzji, innych pism) dotyczących karty podatkowej danego podatnika,
4) wnosić opłaty za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych w różny sposób tzn. przez wygenerowanie płatności na wybraną należność i opłacenie, lub na zaznaczenie kilku należności i zapłacenie je jednym przelewem.
c) Platforma e-SPRAWY pozwala monitorować sprawy, które dotyczą Ciebie lub Twojej rodziny - sprawdź status swojego zgłoszenia z każdego miejsca i o dowolnej porze.
d) Platforma E-Informacja - bezpłatny system informacji lokalnej i komunikacji elektronicznej z mieszkańcami Gminy, przekazujący na bieżąco różnego rodzaju powiadomienia kilkoma kanałami: SMS-em, E-mailem, ePUAP-em lub przez serwis WWW. Powiadomienia można też odbierać na urządzeniu mobilnym.