Informacja o aktualnych rozwiązaniach drogowych wykonanych w ramach Studium Techniczno-Ekonomicznego dla przedsięwzięcia „Budowa drogi ekspresowej S17 Piaski - Hrebenne” - część 3 obejmującą odcinek realizacyjny nr 2: węzeł „Łopiennik” bez węzła – węzeł „Krasnystaw Północ" bez węzła.
Przedstawione plany sytuacyjne zawierające dane rozwiązania projektowe na chwilę obecną mają charakter poglądowy. Bardziej wiążący charakter rozwiązań projektowych będzie miał przebieg drogi uwidoczniony na planie zagospodarowania terenu po zatwierdzeniu rozwiązań na posiedzeniach: Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI) i Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI).
Po zatwierdzeniu dokumentacji projektowej przez Zamawiającego na etapie I Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ-R) zostanie złożony wniosek o wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach (DŚU) w wyniku której zostanie wybrany jeden konkretny wariant trasy projektowanej drogi ekspresowej nr 17.
W dalszym ciągu nie będą to jednak rozwiązania o charakterze ostatecznym na podstawie których wykonany zostanie podział nieruchomości stanowiący podstawę do pozyskania nieruchomości pod inwestycję.
Dopiero kolejny etap prac przygotowawczych polegający na zleceniu realizacji inwestycji w trybie "Projektuj i Buduj" i opracowaniu projektu budowlanego w którym opracowanie zostaną ostateczne rozwiązania projektowe i przebiegi linii rozgraniczających teren oraz zatwierdzeniu przedmiotowego projektu decyzją ZRID ostatecznie określi kształt inwestycji. Linie rozgraniczające zatwierdzone decyzją ZRID są liniami podziału nieruchomości i określają te części nieruchomości które zostaną przejęte na rzecz inwestycji i dla których przeprowadzona zostanie procedura wykupu nieruchomości.