Gmina Łopiennik Górny wspólnie z partnerami: Miastem Krasnystaw, Gminą Krasnystaw i Gminą Siennica Różana realizuje projekt „Rozwój elektronicznych usług publicznych na obszarze MOF Krasnegostawu” - projekt nr FELU.02.02-IZ.00-0009/24, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Priorytetu II Transformacja gospodarcza i cyfrowa regionu, Działania 2.2 Cyfrowe Lubelskie w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskich Obszarów Funkcjonalnych.
Całkowita wartość projektu to 2 225 533,06 zł, w tym dofinansowanie 1 891 703,10 zł. Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich wynosi 1 891 703,10 zł.
Głównym celem projektu jest zwiększenie dostępności i jakości usług publicznych świadczonych przez urzędy JST MOF Krasnystaw (Łopiennik Górny, Miasto Krasnystaw, Gmina Krasnystaw, Gmina Siennica Różana) realizujące projekt.
Realizowany projekt będzie obejmował:
- Rozbudowę systemów dziedzinowych (podatki, księgowość itd.) w Urzędzie Gminy Łopiennik Górny i Urzędzie Gminy Siennica Różana.
- Uruchomienie lub rozbudowę istniejących platform e-usługowych.
- Zaprogramowanie procesów związanych z e-usługami w EZD.
- Digitalizację zasobów ISP z zakresu informacji przestrzennej.
- Wdrożenie aplikacji back-office umożliwiających zarządzanie ISP i cyfryzujących związane z nimi procesy wewnętrzne.
- Wdrożenie oprogramowania wspierającego rekrutację do szkół i przedszkoli zarówno w zakresie procesów wewnętrznych (back-office), jak i elektronizacji obsługi interesanta (front-office).
- Opracowanie planowanych e-usług (świadczonych w oparciu o dane przetwarzane w systemach dziedzinowych oraz aplikacjach informacji przestrzennej i systemie rekrutacji on-line) oraz udostępnienie ich na platformie e-usługowej.
- Uruchomienie wspólnego portalu turystycznego MOF prezentującego zasoby turystyczne i obiekty kultury.
- Uruchomienie wspólnego dla partnerstwa portalu mapowego (partnerskiej platformy planowania przestrzennego i udostępniania zasobów ISP).
- Niezbędna dla realizacji ww. zadań modernizacja infrastruktury sprzętowej i sieciowej poprzez rozbudowę okablowania strukturalnego (w zakresie indywidualnym dla partnerów wynikającym z przeprowadzonych analiz zasobów).
- Przeprowadzenie szkoleń z cyberbezpieczeństwa.
Rezultaty projektu:
- 4 instytucje publiczne otrzymujące wsparcie na opracowywanie usług, produktów i procesów cyfrowych
- 1 wspierana strategia zintegrowanego rozwoju terytorialnego
- 32 804 osób objętych projektami w ramach strategii zintegrowanego rozwoju terytorialnego
- 25 usług publicznych udostępnionych on-line o stopniu dojrzałości co najmniej 4 – transakcja
- 4 podmioty, które udostępniły informacje sektora publicznego/dane prywatne on-line
- 1 rozwiązanie wykorzystujące informacje sektora publicznego/dane prywatne
- 1 podmiot wsparty w zakresie cyberbezpieczeństwa
- 40 osób objętych szkoleniami zakresie kompetencji cyfrowych
- 1915 użytkowników nowych i zmodernizowanych publicznych usług, produktów i procesów cyfrowych
Wszystkim osobom bez względu na płeć, rasę lub pochodzenie etniczne, religię lub światopogląd, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną podczas przygotowania i wdrażania projektu zostanie zapewniony równy dostęp na jednakowych zasadach do wdrożonych rozwiązań teleinformatycznych (e-usług, systemów, zasobów ISP) umożliwiających elektroniczną komunikację z urzędami JST oraz obsługę spraw urzędowych. Ww. możliwości i korzyści z nimi związane będą upowszechniane w standardowych działaniach informacyjnych partnerów realizujących projekt. Projektowane rozwiązania będą w równym stopniu dostępne dla obywateli obu płci na każdym z etapów projektu: dzięki udostępnieniu elektronicznych usług publicznych wszyscy interesanci, bez względu na płeć, będą mieli ułatwioną możliwość załatwienia swoich spraw, bez potrzeby fizycznej wizyty w instytucji, co przyczyni się do wyrównania nierówności w dostępie do administracji. Wszystkie uruchamiane rozwiązania będą uwzględniać potrzeby osób z niepełnosprawnościami, min. w projekcie przewidziano dostosowanie systemów/aplikacji/oprogramowania do potrzeb osób z niepełnosprawnością w stopniu przewyższającym standard WCAG 2.1. Korzystanie przez grupy docelowe (usługobiorców) z elektronicznych usług publicznych oraz cyfrowo udostępnionych ISP będzie możliwe różnymi kanałami dostępu, niezależnie od miejsca przebywania i wykorzystywanej technologii – dostęp do publicznej części wdrażanych rozwiązań będzie zależny jedynie od posiadania dostępu do Internetu i przeglądarki. Przewiduje się wykorzystanie aplikacji na urządzenia mobline, a wszystkie rozwiązania dostępne dla mieszkańców będą dostępne przez strony responsywne.