OGŁOSZENIE
Wójta Gminy Łopiennik Górny z dnia 5 czerwca 2020 r. w sprawie czasowej zmiany organizacji pracy.
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii od 8 czerwca 2020 r. do odwołania ograniczamy wykonywanie zadań wyłącznie niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom, do których zalicza się w szczególności sprawy z zakresu:
1. rejestracji stanu cywilnego;
2. ewidencji ludności i dowodów osobistych;
3. pomocy społecznej;
4. świadczenia usług komunalnych;
5.związanych z uzyskaniem niezbędnych dokumentów dotyczących spraw architektoniczno- budowlanych, w tym:
a) decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydawanych na podstawie ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2020 r. poz. 293, 471 i 782),
b) decyzji o pozwoleniu na budowę, sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych lub decyzji o pozwoleniu na użytkowanie wydawanych na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r. poz. 1186, z późn. zm.),
c) decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1474, z 2019 r. poz. 1716 oraz z 2020 r. poz. 471),
d) decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 710, z późn. zm.);
6. związanych z uzyskaniem niezbędnych dokumentów dotyczących spraw:
a) decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji wydawanej na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 r. poz. 283, 284, 322 i 471),
b) decyzji zezwalającej na usunięcie drzew lub krzewów wydawanej na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2020 r. poz. 55 i 471),
c) decyzji zezwalających na odzysk, przetwarzanie lub zbieranie odpadów lub zezwoleń na zmianę klasyfikacji odpadów na produkty uboczne na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 i 875),
d) decyzji dotyczących pozwoleń zintegrowanych na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2019 r. poz. 1396, z późn. zm.),
e) zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko, na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska;
7. związanych z uzyskaniem niezbędnych dokumentów dotyczących spraw korzystania z wód, w zakresie zgody wodnoprawnej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz. U z 2020 r. poz. 310, 284, 695, 782 i 875);
8. związanych z uzyskaniem niezbędnych dokumentów dotyczących spraw przebudowy lub remontu infrastruktury telekomunikacyjnej istniejącej w pasie drogowym drogi publicznej, lokalizowania infrastruktury telekomunikacyjnej w pasie drogowym drogi publicznej, udostępnienia przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu kanału technologicznego oraz zajęcia pasa drogowego drogi publicznej w celu umieszczenia w nim infrastruktury telekomunikacyjnej lub prowadzenia robót w tym pasie dotyczących infrastruktury telekomunikacyjnej, o których mowa w art. 38–40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 470 i 471).
Dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osoby realizującej zadania w zakresie obsługi interesantów.
Inne sprawy poza powyższym katalogiem można załatwić po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu z pracownikiem merytorycznym daty i godziny osobistej wizyty.
Proszę o załatwianie spraw samodzielnie, bez osób towarzyszących, z zachowaniem podstawowych zasad bezpieczeństwazgodnie z wytycznymi przeciwepidemicznymi Głównego Inspektora Sanitarnegow tym w szczególności zasłanianie ust i nosa, dezynfekcji rąk oraz zachowania odległości pomiędzy osobami.
Zachęcam do załatwiania spraw za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, e-puap. Część spraw można załatwić zwykłym emailem.
Nadal istnieje możliwość uzyskania informacji i załatwienia sprawy przez telefon w godzinach pracy urzędu.
Sprawy można załatwić w godzinach urzędowania tj. poniedziałek, środa, czwartek, piątek godz. 7.15 – 15.15, wtorek godz. 8.00-16.00.
Kontakt: Urząd Gminy Łopiennik Górny
Centrala: 82 577 31 60, 82 577 30 04, 82 577 31 23, tel. kom. 502649280,
fax. 82 577 30 10, e-mail: urzad@lopiennikgorny.pl
Świadczenie usług komunalnych, decyzje środowiskowe oraz związane z inwestycjami:
- Referat Gospodarki Komunalnej i Inwestycji tel. wew. 50
Rejestracja stanu cywilnego, ewidencja i wydawanie dowodów osobistych:
- Urząd Stanu Cywilnego tel. 82 577 30 45, e-mail: usc@lopiennikgorny.pl
Pomoc społeczna:
- Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
tel. 82 577 31 14, e-mail: loweremko@poczta.onet.pl
tel. kom. 508 306 410 - dyżurny od godz. 7.30 do 19.00 w sprawie pomocy lub informacji w związku ze stanem epidemii.
Komunikat z dnia 21 kwietnia 2020 r. w sprawie czasowej zmiany organizacji traci ważność.
WÓJT GMINY
(-) Artur Sawa